Let's reach for the stars.

Ni är så fina! Sen jag upptäckte så många som mig själv känner jag mig aldrig ensam längre.
Ensam med äckel, smärta, hunger eller sorg. För det är så det är.

Alla mål som är högt uppsatta är smärtsamma. No pain, no gain.
Har man som mål att bli av med sina komplex som följt en alldeles förlänge så kommer det inte vara lätt.
Vägen kommer att vara lång, det kommer att göra ont. Det kommer komma dagar, kvällar, nätter av frustration, av tankar att man inte orkar mer, eller den klassiska tanken hungern triggar - "Det är inte värt det, jag ska bli accepterad som jag är."

Självklart är man fin som man är. I en perfekt värld hade man kanske inte känt press på att vara en viss storlek.
Men vi är nu, vi är idag.
Det enda vi vill är att känna oss bekväma i våra kroppar. Självklart ska man aldrig riskera sin hälsa. Men lite smärta har aldrig, aldrig, aldrig dödat någon! vi väljer våra vägar, och våra liv.
Personligen är den psykiska smärtan för mig mycket tyngre än smartan av hunger.

Låt oss tänka varje gång vi vill hetsa vad det kommer kosta oss i smärta. Så mycket mer än hungern.

När vi sedan kommer se oss om, se den långa krokiga vägen vi gått för att uppnå våra mål. Då kommer vi känna en lycka. Vi kommer känna att det var värt det!
Om många andra kan, varför skulle inte vi kunna?


Min dag var bra, har gått 1,5 timme idag. Middag blev en varmakoppen och ett stort päron. Lite konstig blandning, men var inte sugen på något annat!

Hoppas ni är starka och har haft en bra dag!







Kommentarer
Postat av: Nicole

"Har man som mål att bli av med sina komplex som följt en alldeles förlänge så kommer det inte vara lätt." du beskriver allt så fint =) vilket fantastisk inlägg håller med dig hundra procent ibland tänker man ja men folk acceptera mig som jag är man ska aldrig sluta försöka bli en bättre människa både på insidan och utsidan.



=) älskar din blogg och länkar dig om du inte har något emot det

2009-05-14 @ 23:40:53
URL: http://iibones.blogg.se/
Postat av: Nicole

Tack för att du tipsa om jackandjill bästa som finns verkligen tack!!

2009-05-14 @ 23:57:07
URL: http://iibones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0