Nej, jag är inte dum.

Slänger in en snabbis in PW.

"kajsa-stina om Now can you handle the truth?: men är du dum eller? klart du inte kan åka till ett land som slovakien för att göra en operation för 600 e! man får ju lixom vad man betalar för."


Ska klargöra lite. Det är väl klart att jag räknar på en bra klinik, som är EU godkänd. Precis som vilken annan klinik som helst i Stockholm.

Sen 2004 är ex. Slovakien medlem i EU. Det betyder att alla kliniker, speciellt (!!!), de som marknadsför sina tjänster på internet med målgrupp internationella klienter uppfyller kraven för EU standard!

Flera av modeller jag är bekant med i den här staden har fått små ingrepp fixade. Tex en tjej, vi kallar henne Andrea.
Hon är 1.80, hur smal som helst! Men hade ändå fett på sidorna, aka kärlekshandtag. Inte mycket, men tillräckligt för att det inte skulle ge smidiga proportioner. Så hon åtgärda sitt, i Tjeckien.

Varför kosmetisk kirurgi är så fruktansvärt dyr i Sverige beror på mycket. Skatter, arbetsgivaravgifter, och allmänt på vår höra välfärd! Våra läkare tjänar bra mycket mer än vad en läkare tjänar i exempelvis Polen!
Vår levnadsstandard är också dyrare så allt blir därmed -dyrare!


Självklart ska man nog se så kliniken verkligen är bra, och en av de större. Men gör vi inte samma sak även i sverige? Med allt?


Så, innan du kallar mig dum, tycker jag att du ska packa din lilla koffert och resa lite. Så du nästa gång vet vad du talar om.

Merci beaucoup mon cherie!

Här kommer lite bilder på modeller i den här staden! =)







Kommentarer
Postat av: kajsa-stina

jag bor inte ens i sverige jusst nu så jag har nog rest lite :) Men sry för min random comment, tycker bara du ska vara försiktig :)

2009-05-18 @ 16:32:02
Postat av: kajsa

vart bor du btw?

2009-05-18 @ 16:33:21
Postat av: kajsa

jag tänker nog inte åka till slovakien inom närmasta framtid heller!

2009-05-18 @ 16:34:19
Postat av: Miss X

Nej det är klart att man vanligtis inte har vägarna förbi Slovakien, Tjeckien eller Polen.

Men om man skulle vara i krokarna, en tågresa ifrån, och har ett sånt komplex som alltid finns -större eller mindre skala. Så finns det ett sånt alternativ om man inte har råd att betala 3000 euro, men vill ha samma höga standard!



Jag lovar! Jag skickar inte någon dit, bara tipsar!

Inga prob! fick klargöra iaf!



Jag bor i en modestad i europa. Inte London. törs inte avslöja mer! Pluggar ekonomi och lever livet, inte just nu bara!



;)

2009-05-18 @ 19:53:22
URL: http://dontswallow.blogg.se/
Postat av: Alexis

Vadå fördomar liksom?! Så länge man kollar upp kliniken jättenoga så är det ju inte större risker bara för att det inte är i Sverige, så löjligt sagt.



Gud tjejerna på undre bilden är perfekta!



svar: Ja just ja du bor inte i Sverige, men det finns med 100% säkerhet något alternativt, tvivlar starkt på att Sverige var först med pulverdieter haha.

2009-05-18 @ 20:29:45
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0