Fat people.

Det är ganska roligt. Tror jag har skrivit om det förut. Men ändå, tar det igen..

Idag lunchar vi ett gäng tjejer. De flesta smala, sen jag som är mellan, och en tjej som är liite knubbig. Eller liksom, ja ni fattar!
Så tar några av tjejerna pasta, en annan sushi, jag tar thaiwokade grönsaker med lättkokosmjölk och kyckling, och hon tar sallad äter tre tuggor och gnäller om hur mätt hon är - hur snabbt mätt hon alltid blir. (BTW så har de såna uteserveringar här där de har alla sorters kök -thai, japansk, medelhavs osv)

Då tänker jag hur pinsamt och genomskinligt det är. Att vara den tjockaste i sällskapet men låtsas att man äter 3 smulor!
Vi förstår ju att hon inte är fet för de portionerna, utan för att hon äter mycket mer.

Jag har säkert gjort så själv, när jag har varit som mest desperat efter en snabb viktnedgång! Att jag suttit med tjejer som är betydligt smalare än mig själv, och ätit tre salladsblad medan de ätit en normal lunch/middag.

Sånt är bara pinsamt.

Idag har jag tuggat i mig:

Frukost:  Havrefras m. 1/2 banan liite honungsmelon och lättyoghurt
Lunch: Thaikyckling i lättkokosmjölk och grönsaker
Mellanmål: 1 rågbrödsskiva m. rökt lax, philadelphia och en litn skiva avokado

Middag blir lätt så jag håller 1000 kcal. Kanske gönsallad och varma koppen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0