Vad som triggar en hets.

När jag är ledsen, som i väldigt ledsen äter jag ingenting, jag har en klump i halsen och är ständigt nervös samt har gnagande ångest. Mat är det sista jag vill ha då!

När jag är glad och nöjd med livet äter jag, men inte mycket, utan sådär fint sunt och lagom.

Men när jag känner uppgivenhet eller hopplöshet, att saker och ting kvittar då jäklar vill jag äta, massor!
När jag känner att vad ska jag vara söt för? Vem ska jag vara söt för? Alla vuxna vid gårdagens middag kommenterar om hur vackra drag jag har, hur vacker jag är. Men vad spelar det för roll egentligen? Varför ska jag hålla mig i from?

Jag får ju ändå inte som jag vill? Jag får inte den jag vill ha? Mitt liv är tråkigt och innehållslöst för tillfället - inget särskilt händer, ingen action.

Jag klarar inte av ett sånt liv. Jag behöver fart och action. saker som händer. Jag vill känna förväntan, nervositet och entusiasm, för att jag inte vet vad som väntar runt nästa hörn....

Just nu känner jag mig bara "gammal", grå och sugen på att äta massor.
Men det kommer jag inte. Jag vet ju att jag kommer ångra mig bittert när byxorna återigen inte går på som för några månader sedan...

Idag har jag ätit:
30g mörk choklad
1 grov macka med ost, skinka och tomat.
1 portionsyoghurt med skivad nektarin och lite äpple.
1 liten bit fisk och sallad (tomat, gurka, isbergssallad, rödlök)
2 knäckebröd 1 kopp the.


Det är mycket, men hälsosamt och sunt!


Kommentarer
Postat av: Jackie

För mig är det precis lika! När jag är ledsen/glad, eller har någon anna stark sinnesstämning, blir det på något sätt till en slags styrka/envishet. Men när man är deppig på ett apatiskt vis, det är då maten dyker upp..



Kramar :)

2009-08-03 @ 18:23:49
URL: http://hemligheterna.webblogg.se/
Postat av: H

Bra skrivet! Och svar: Ja, spy är dåligt. Man känner hur det kliar i fingrarna och man bara mååste få ur sig allt, men får vägra liksom. Jobbigt det där. Kram!

2009-08-04 @ 06:40:27
URL: http://mhb.bloggagratis.se
Postat av: DPYKM

Jag köpte mitt på Life. Brukar dricka chai latte på café så tänkte prova vanligt te. Green chai smakar lite mildare men fortfarande kryddigt, du vet så att det värmer lite i munnen utan att kännas starkt.

Jag tycker det smakar som blandning av kanel, fänkål (lakris), kardemumma och svagt av ingefära (perfekt för mig med andra ord, är galen i kanel och ingefära och det minskar min hets). Enligt innehållsförteckningen så innehåller det även pepparmynta, nejlika och svartpeppar.

Det bästa tycker jag är att det inte är beskt över huvetaget :)

45 kr på Life. Finns massa olika välgörande sorter.



Jag måste verkligen börja träna. Säger det jämt, jag vet. Men måste verkligen få en spark i baken så jag sätter igång XD

2009-08-07 @ 23:42:29
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0