Not yet dead and gone.

Hej alla skinny bitches! ;)

Ledsen att min update varit väldigt dålig de senaste dagarna.
Det beror inte att på att jag mått dåligt och dragit mig undan, utan jag mår helt underbart!
Bättre än på länge.

Vikten går neråt, och jag har äntligen kommit av de där första veckorna av frustration, kropp som stretar emot och håller fettet. Jag mår bra och har energi! Har solat massor på min kompis takterass. Skönt att det bara är hon jag och cola lighten där! Man ser så mycket fräschare ut brun!!

Jag har en ny taktik som verkligen fungerar för mig, håller mig från hets, och jag känner mig ganska mätt och full av energi.

Här kommer den:

* Jag sätter inte upp exakta mål. För misslyckas man känner man sig äcklig och deprimerad. Jag ligger allt mellan 400-750 kcal. Beror på hur mycket jag rör mig, och hur min dag ser ut.
-Tex; man kan hamna i situationer där man måste ta ett glas vin, och jag orkar inte få ångest över det. så om glaset vin tar mig upp till 750 kcal så får det vara ok, och jag försöker göra nästa dag på kanske 500? och röra på mig.

* Jag äter bröd. Vitt hembakt surdegsbröd. Osötat.
- Jag älskar bröd. Älskar. Och hetsar det gärna. Så om jag vet att jag äter en bit till frukost, kan jag alltid stilla mitt sug genom att tänka "Men snart (imorgon) får du ju äta det igen.

*Idag var jag tvungen att köpa glass. Men jag tog några skedar och slängde resten. Några små skedar glass är inte många kalorier. Men jag har ändå fått äta lite.  säg kanske 50 kcal? Inga skedar utan sån där pinne man äter med, så det blir lite!

Men jag äter såklart ändå nyttigt. Måste jag ha kaka bakar jag en sockerfri banankaka. (receptet är för diabetiker)
Och den är jättegod med knanel och allt! Receptet är något med 3 bananer 1 dl becel (alltså ca 250kcal i hela kakan av smöret) och sen 3 dl nyttigare vetemjöl. Och så bananerna.. Sen när kakan är klar tar jag en pyttebit.
Läs verkligen liten. Men ändå håller jag mig nöjd och vill inte frossa.

* Andra gånger när jag är sötsugen tar jag turkisk lättyoghurt de har här, (50 kcal-100g) Den är väldig krämig och god! Tar det med sockerfri blåbärssylt ( 70kcal/100g)

Klart jag inte äter ens lite av: vanligt godis med fraffinerat socker (socker gör en beroende). Inget fett, som feta såser, friterad mat, panerad mat osv.
Man får helt enkelt hitta alternativ som tillfredställer en, men innehåller få kalorier men mycket smak.

För mig är inte hungern värst. Hungern kan jag leva med. Utan det där suget man kan få om man förbjuder viss mat!

Hur går det för er??

Om drygt 5 dagar hoppas jag att mina medelviktsjeans sitter bekvämt!


xx


Kommentarer
Postat av: Jackie

Tack! :)

Kul att det går bra för dig vännen!! :) Alltid kul att läsa andras framgång! :)



Kramar

2009-06-04 @ 00:03:04
URL: http://hemligheterna.webblogg.se/
Postat av: Alexis

Gud vad skönt att du fått tillbaka kontrollen, att det funkar för dig sådär. Det är nog bra att inte ha en lista av förbjudna saker (förutom rent socker och sånt, det är ju helt onödigt) för då kan man liksom inte faila och sen skita i allt och hetsa. Och som du säger, hunger är ju inte ett problem det är ju suget, och det kommer säkert från att kroppen skriker efter kolhydrater, vilket den inte gör om man äter det som du gör. Kram

2009-06-04 @ 12:18:55
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/
Postat av: DPYKM

Bra tips! För mig är suget också värst, bara det att mitt sug kopplar ur hjärnan :(

Pojkvännen är fortfarande här och det är kämpigt. Han är verkligen socker beroende och ska hela tiden truga på mig läsk, godis och bakelser. Hata att killar kan äta flera tusen Kcal om dagen och inte gå upp ett gram!!

Men imorgon blir det studenten med förhoppningsvis lite mat. Jag gillar högtider när alla är uppsluppna av stämningen, då blir dem mer självcentrerade och reflekterar inte över vad och hur mycket andra äter eller dricker.



Jag har fastnat i en sådan dum tankegång. Att jag räknar Kcal slarvigt och tänker mer på att äta lite men "normalt". Då blir det ju självklart HÖGT över det man satt som mål. Har som mål att ligga runt 1200 Kcal/dag men har hamnat runt 2000 alldeles för ofta! Måste skärpa mig... Blir bara så jobbigt och svårt när pojkvännen trugar hela tiden.

2009-06-04 @ 16:17:45
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: Sara

Nejdå, jag uppskattar verkligen alla former av kommentarer och inlägg så det behövdes verkligen. Tror man skärper till sig lite extra när någon annan ställer såna frågor till en än en själv. :)



Jag märker också att det är mycket lättare att inte faila i såna här perioder om man försöker svälta, men samtidigt kan man inte låta bli att på sitt sätt avsky mat, kalorier och allt annat när det är sånt man inte kan motstå. Ska försöka att få till regelbundna måltider och så och på så sätt undvika allt dumt för just nu känns det som att det är självkontrollen som är helt ur balans och då är det nog lättare att börja om på nytt lite.



Dagen gick också jättebra, dels matvägen och allt annat med balen, så tack så mycket för ditt fina inlägg! Kram <3

2009-06-05 @ 00:52:39
URL: http://nocupcakeshere.blogg.se/
Postat av: n

det är samma sak för mig, hungern går att leva med men sötsuget är värre... ha det bra!

2009-06-05 @ 01:50:46
URL: http://smalabarn.blogg.se/
Postat av: Love

youghurt med blåbärssylt brukar jag med äta ifall jag är sugen. Men bara liiiite. Vill man få det lite "matigare" så är det gott med lite keso i med.. :)

2009-06-06 @ 09:45:54
URL: http://www.onlylove09.blogspot.com
Postat av: skinny love

det är verkligen suget som är värst. Ska börja en flytande fasta imorgon, och hoppas att jag är smal och fin till 11/6. Kortsiktigt, men lite resultat hoppas jag det ger:) stay strong!

2009-06-06 @ 10:18:33
URL: http://skinnylove.webblogg.se/
Postat av: ienvy

aa, vitt bröd! Verkligen en av mina cravings. Nyrostad med smör på... Vitt bröd och choklad är så svårt att motstå

2009-06-07 @ 20:16:01
URL: http://ienvy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0