Why don't you just kill me now?

Ibland tänker jag att jag bara vill försvinna från nuet. Trycka på en erase-and-rewind knapp och spola tillbaka ett par år. Göra om val. Men min livsfilosofi är att inte ångra saker. Bara göra klokare val i framtiden, men att aldrig ångra något.

Jag undrar ibland, varför satte sig Ana just på min axel, kort efter det bjöd hon in Mia med. De två har ständigt följt mig sen dess. Ibland tar Mia över, som hon gjort de senaste åren, men när Ana kommer tillbaka straffar hon mig.

Vad jag vill säga med detta är att jag känner hur jag kommer tillbaka till hur jag var- och tänkte, när jag var smal.
Smal och fin. På ett sätt skrämmer det mig, på ett annat sätt känner jag trygghet. Jag vet att jag kommer bli smal.
Jag måste lära mig att leva med detta. Den här gången ska jag inte bli inlagd. Jag ska balansera min kropp på linan -frisk men smal.

Ett orosmoment är bara att mina föräldrar och min storasyster kommer och hälsar på mig här snart.
I 2 veckor!!!! Hur ska jag klara detta? Vet ni vilken onyttig mat det är i det här landet? BRÖD, OST, BAKELSER, POTATIS, PASTA. You name it! Allt som är förbjudet! När folk kommer på besök är det enda de vill äta just detta!
Hur ska jag komma undan? Speciellt när de redan är på sin vakt med tanke på mitt förflutna med Mat?
Visst, jag ska ta sallader, men ändå, säga att jag har ont i magen, men mer?
Jag vill verkligen inte spy!!

Mina fina vänner!!! Hjälp mig!!!!!


Kostintag idag:

1 äpple
sallad med en matsked qinoa, gröna tomater, gurka, 1 matsked keso, isbergssallad och färska champinjoner. 100 g räkor.

Senare blir det gröna grönsaker med champinjoner och vit fisk eller räkor igen.






Kommentarer
Postat av: Jackie

Jag brukar köra med "jag har liksom inte kunnat gå på toa de senaste dagarna.. så jag äter helst inte vitt" Fungerar hur bra som helst, och hur i hela friden ska de kunna kontrollera att du inte kan det? Haha :) De flesta veta ju att man ska äta fibrer och undvika snabba kolhydrater och fett när man är förstoppad, så det brukar inte vara någon som ifrågasätter. (Dessutom brukar ämnet lämnas rätt fort, inte många som vill prata toalettvanor vid matdags!)

Kramar

2009-05-20 @ 13:44:44
URL: http://hemligheterna.webblogg.se/
Postat av: DPYKM

Gör mat som verkar vara nyttig men energirik men som innehåller väldigt lite kalorier. T.ex. grönsaksröror och -grytor, matiga sallader. Är det varmt så är fruktsallad jätte bra. Tänk också på att det inte är jordens undergång att äta runt 1000 Kcal per dag. På det intaget stabiliserar sig kroppen på ungefär 33-35 kg och det är inte dåligt även om det tar lite längre tid att gå ner. Sen kan du ju träna också!



För att komma i jeansshortsen måste jag gå ner typ 5-10 kg. Har ingen aning om hur mycket exakt. Men det är främst rump- och lårfett och det är ju det som är svårast att bli av med :(

Tålamod är inte min bästa sida haha..

2009-05-20 @ 14:10:18
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: Alexis

Usch där ser man vad för mkt mat gör mot en! Så skabbigt, men man ligger ju i lä iaf haha!

2009-05-20 @ 16:58:02
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/
Postat av: Jenna

Säg att du har ätit massor innan eller att du mår illa ! lycka till girl<3

2009-05-20 @ 18:38:27
URL: http://jennasmelody.webblogg.se/
Postat av: Alexis

svar: jo man tycker ju det, men å andra sidan donnorna på bilden skulle ju gå ner i rasande fart av att äta typ 3000 kcal/dag - orättvist!

2009-05-20 @ 23:11:21
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/
Postat av: Anonym

var bor du? vad jobbar du med? när blev du inlagd?

2009-05-20 @ 23:37:01
Postat av: Miss X

Sv till Anonym.



Jag var inlagd sommaren 2005.

Jag jobbar inte utan läser ekonomi, ska göra praktik på ett företag i höst hoppas jag!

vill inte riktigt avslöja exakt var jag bor...

2009-05-20 @ 23:50:10
URL: http://dontswallow.blogg.se/
Postat av: Nicole

Åh tack för kommentaren gumman idioterna flipper för ingentingen gud det är ju verkligen sorligt dom är bara arga för att kändisar väger så låte dom väger den vikt vi vill väga och är lika proana som vi. Dom vill bara inte erkänna att kändisar har ätstörningar varenda en.



Oj gumman vilket tufft läge du kommer ha men tänk inte så =) jag vet hur det känns med familjen och att man gör allt för att komma undan men egengtligen inte kan! fy asså. ät så lite som du kan men träna mer än du göra bränn mer kcal än det du äter med familjen =)



Drick mycket vatten, stressa inte det händer ibland att man inte alls går upp i vikt om kroppen redan påbörjat sin vikdnedgång så kan inget stoppa den.



Oroa inte dig vi finns här om du behöver oss.

2009-05-21 @ 07:36:58
URL: http://iibones.blogg.se/
Postat av: clara

åh vad lång du är :) men då borde du ju inte ha så mycket att gå ner! att gå ner utan att svälta är ju ett måste (särskilt för dig som vart sjuk, ser jag nu :( ) äter man för lite så ställer ju kroppen in sig på svält och minsta lilla man stoppar i sig sparar den och lagrar, det är jag rädd för!



jag är 168 och väger just nu något över 66 skulle jag tro. jag vill helst ner till 60, det är mitt mål, men det kommer bli svårt! det klarar jag inte på tre veckor som dessutom kommer vara fyllda utav alkohol (studenten). vad som är möjligt gå ner på tre veckor på ett hälsosamt sätt är väl tre kilo, och det är ju inte illa, allt minus är ett minus. sedan kan jag känna att vad jag väger spelar inte så stor roll bara det blir skillnad på kroppen, även fast det är oerhört kul när vågen visar minus.

vart ligger ditt mål?

kram



2009-05-21 @ 09:47:20
URL: http://ganer
Postat av: Martina,

Ja det är underbart att träna på gymmet. speciellt när man har musik, känns som en egen värld.



Men gumman tänk inte på det, det kommer gå jättebra, och bara för att dom äter sånt så behöver ju inte du det. Att du äter sallad istället för det dom vill ha är ju inte konstigt, dom behöver ju inte tro att du bantar för att du bara vill äta sunt. Och äter du mer så är det bara att träna mera så du förbränner mer än vad du äter. Du kommer klara det, de vet jag! :)



ha en underbar dag! :)







2009-05-21 @ 13:25:40
URL: http://tobeskinnybitch.blogspot.com/
Postat av: Jackie

Härligt! Vad tycker du än så länge då? :) Fick du en bättre mättnadskänsla? :)

Kramar

2009-05-21 @ 13:28:24
URL: http://hemligheterna.webblogg.se/
Postat av: DPYKM

Har jätte svårt för att vänta på mat. Så att ta ett glas med turkisk yoghurt och frukt i stället för glass kan bara funka om jag har båda alternativen hemma/där jag är. Men jag gjorde faktist ett framsteg idag! Var extremt hungrig efter gymmet och på promenaden från gymmet/affären ville jag hela tiden äta av maten jag köpt (rått bacon t.ex. visar hur extrema cravingsen började bli) MEN klarade av att både gå hem med oöppnade förpackningar men också laga till maten innan jag åt den, go me ^^,



Att kroppen ställer in sig på en vikt går till så här: Om du äter 2000 Kcal per dag så stannar du på den vikt där kroppen klarar sig på intaget utan svält och utan att lägga på sig. Det är därför man drar ner intaget eller ökar uttaget av Kcal när man går ner i vikt. Så att kroppen kan klara sig på intaget just utan att må dålig på ett eller annat sätt.

Man brukar säga att om man multiplicerar sin vikt med 30 så får man fram sitt dagliga intag för stabil vikt (+/- 5 kg). Så jag gjorde tvärt om, delade 1000 Kcal på 30= 33. Så om man inte rör sig så fasligt mycket så stannar man på vikt 33-35 kg :)



"Men 10kg för shortsen?? Du är ju inte tjock heller! "

Om du bara visste hur glad jag blev för den kommentaren! Du är så söt haha. Jag vet som sagt inte hur mycket jag måste gå ner, speciellt inte när jag tränar och muskler väger som bekant mer än fett men tar mindre plats. Men måste gå ner 1-2 storlekar vilket jag antar blir >5 kg...



Mitt första delmål var att gå ner till den vikt jag hade i höstas och den har jag klarat från och med idag! Nästa del mål är 61 kg vilket jag vägde för lite mindre än ett år sedan.



Kramar på dig!

2009-05-21 @ 17:34:26
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: Martina,

Jag har ringt och pratat med dom om en tid i juli för att fylla läpparna faktiskt :p (vill inte, inte, inte vara såhär fet då bara!)

Jag är inte superduktig på vad som är skillnaden, men jag vet att juvéderm håller längre, det också ett nyare preparat så det ska vara bättre än t.ex restylane. Jag har läst om andra bloggare som använt juvéderm och som är supernöjda, Jag har också hört att läpparna blir mjukare med det :) Jag kan ju alltid ta före och efter bild så får du se :)

Min lillasyster använde sig av restylane i måndags, 1ml, ska se henne nästa fredag så får se om det blev bra, hon var iaf väldigt nöjd hehe :)



Ja allting blir så jobbigt när dt bara står still, man blir så otroligt deppig :( men vi ska klara det, alla andra kan ju så varför inte du och jag liksom? :s



ta hand om dig! kram :)

2009-05-21 @ 18:24:50
URL: http://tobeskinnybitch.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0