Hjälp!

Jag har tänkt och reflekterat över mitt samtal med min kompis som erbjöd mig inskrivning i deras beauty modell databas.

Vi åt lunch idag, och jag klagade över att jag inte kunde komma tillbaka hit efter drygt ett halvår i sverige, eftersom att jag inte skulle ha råd att uppehålla mig i den här stan. Inget csn - inte nog med pengar!
Så då kom han med detta förslaget. Han sa att han tänk på det innan, men inte velat säga någonting om att jag måste vara smalare för att jobba som modell, även beautymodell, eftersom att han inte trodde jag var intresserad av sånt "skitjobb".
 Men nu så sa han allt detta om storlekar, och mått.

Saken är den att gå ner i vikt är fullt möjligt, det är nästan löjligt lätt jämfört med att bli fast!
Mina lår, och rumpa, det är en historia i sig! Inte fasta alls!

Har ni tips på speciella övningar? Som inte ger muskler utan bara fasthet?
Har ni erfarenhet av hur lång tid det tar att bli fastare?

Jag ska även skriva in mig på gym, men just nu är jag low on cash, så det får vänta i några veckor!

så, hjälp mig! Antal övningar - repetitioner - slags övningar?

kram till alla söta!!



Kommentarer
Postat av: DPYKM

"Har ni tips på speciella övningar? Som inte ger muskler utan bara fasthet?

Har ni erfarenhet av hur lång tid det tar att bli fastare?"

Nej, finns inget sånt egentligen.

Det är musklerna som gör dig fast. Muskler väger mer än fett men kan ta 5 ggr mindre plats än fett.



Vill du bli smal och tanig är det bästa att skaffa smala, seniga, långa muskler. Det får man genom längre tryck eller vad man ska säga.

t.ex. styrkelyftning är ju kort och tungt, då får man korta och biffiga muskler. Kör du yoga, pilates, mycket stretch o.dyl. så får du långa och smala muskler :)



kram <3

2009-08-08 @ 11:21:13
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: Mischa

Alltså tjejer har inte riktigt anlag till stora bulliga muskler. Så vanlig träning, oavsett vilken borde inte ge dig värsta byggare-bob musklerna. Det är bara killar som får sånt, och tjejer med såna muskler har ofta ätit något slags träningstillskott som bygger upp muskler eller helt enkelt dopat sig.



Har jag hört iaf, och det låter ju vettigt?



Träningstips - spring i trappor, mycket och länge men inte nödvändigtvis fort, gör armhävningar och dips (för triceps som utgör större delen av överarmen), jogga, sit-ups och stretcha.



Jag har tjatat om det i min blogg förut men ifall att du inte läst: lågintensiv träning bränner fett, högintensiv bränner kolhydrater.



Haha wow, tänk om jag själv kunde lyssna på de råd jag ger andra. Vad slimmad jag hade varit...



Lycka till iaf, jag vet att du kan!!!



Kram!

2009-08-10 @ 18:36:50
URL: http://endeavourforperfection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0