Ihålig...

Vet inte vad som kommit över mig, eller om det är mina horomoner som spökar, men jag har världens ångest.
Den värker som ett hål inom mig. Jag är livrädd, men jag vet inte för vad.
Det känns som att tiden inte står på min sida, det känns som att den flyger fram samtidigt som den står still.
Jag har ingen aning om vad jag ska bli, eller jobba med. Det känns ändå som att allt kommer att bli en enda stor besvikelse.
Jag är livrädd inför flytten hem till Sverige om någon månad. Det finns inget i sverige som lockar mig. Inget konkret eller varande...
Det känns som att alla andra gör sitt livs dröm, inte alla men många. De är ute på äventyr i London, New York, Milano, och gör sitt livs äventyr. Träffar kärleken, flyttar...

Men vart jag än hamnar så finner jag bara tomhet. Ingenting som varar eller lämnar avtryck.

Jag tänkte även på hur lång tid "drömmen om att bli smal" har suttit i mid huvud. Hur många gånger jag önskat att jag varit smalare, eller kännt mig obekväm på grund av min storlek.
Varför lever vissa tjejer så? De är fräscha och smala. De håller sig så. De har inget behov av att hetsa, eller tänka på mat som en fanatiker. De äter när de är hungriga och gör ingen big deal av det. Ska det vara så svårt?
När ska jag börja leva min dröm? När ska tankarna kring mat släppa taget om mig?

Idag har jag för övrigt ätit så mycket att jag inte ens vill skriva det. Det är så konstigt vad det svänger, från att må jättebra till att kvävas av sin egen ångest.

Kommentarer
Postat av: Micka

Vet vad du menar. Jag undrar om man kommer bli smal först då man faktiskt släpper tankarna? Känns som om det inte går att undvika mat nu då alla tankar kretsar kring det! :(

2009-08-05 @ 18:24:52
URL: http://beautyline.blogg.se/
Postat av: skinny love

nej, han är sån ibland.. Men nu har det löst sig så:)hur går det för dig?:)

2009-08-05 @ 19:47:33
URL: http://skinnylove.webblogg.se/
Postat av: s

känner EXAKT samma...

2009-08-05 @ 23:06:15
URL: http://nastylittlesecrets.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja verkligen, helt underbart att sitta och blänga på den!



Hos en fotograf, tog helt sjuka bilder som ska retucheras en del. Driver med min besatthet för skor :D

2009-08-05 @ 23:24:04
URL: http://moretocome.blogg.se/
Postat av: Micka

Håller verkligen med dig! Förstår inte heller varför man inte lyckas när det i princip är det enda man tänker på. Att bli smal, snygg & perfekt i princip. Kom på mig själv med att jag tänkt tanken "Nu börjar jag! Nu kör jag stenhårt i ett par månader och chockar alla med min nya kropp!" i flera, flera år nu. Varför händer inget?? Är nog som du säger att man har alldeles för mkt fokus på maten...



Du bor utomlands eller?

Kram!!

2009-08-06 @ 10:00:25
URL: http://beautyline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0