Ännu en ny dag!

Skulle gått upp 08, men gick upp 09:30 istället... Var så himla trött första gången klockan ringde.

När jag äter under en viss mängd, verkar vara under 800 kcal så drabbas jag av sömnsvårigheter - jag kan helt enkelt inte sova även fast jag är så trött att jag känner pulsen i ben och armar. Jag svoer dåligt och lite, och vaknar mitt i natten av att jag är hugrig. Så irriterande! Sen mot morgonen somnar jag igen.
Jag har receptbelagda sömntabletter - de slår ut en totalt. Men tar man dem för ofta har de ingen verkan sen, och det är inte alls bra!

Har ni några tips om vad man kan göra åt detta? Känner ni också så?
Sen en annan sak, min fiberhavregrynsgröt är svensk. På den står 1350kJ som näringsvärde, på miljomat.se och livsmedelsverket.se står havregrynsgröt som mycket kalorifattigare, så vilket är det som gäller?


Frulle blev kaffe och fiberhavregrynsgröt med lite äpplen och russin. Drack kaffet först så när det kom till gröten orkade jag bara äta halva portionen. Bra!

Ca 160 kcal

Ha en bra dag alla underbara! Kram!

Kommentarer
Postat av: Martina,

tack för kommentaren på min blogg, den värmde gumman! ja jag har en liten svacka men hoppas på att få komma ur den snart.



du är så duktig :) hoppas du får en superdag!





staystrong.

2009-05-07 @ 13:35:18
URL: http://tobeskinnybitch.blogspot.com/
Postat av: Simone

Varför inte hålla sig över 800 kalorier? Om du inte kan sova är det inte bra! Om man inte sover ordentligt blir förbränningen mindre och man blir hungrigare, alltså tycker inte jag att man tjänar på att äta så dåligt att man inte sover. Det blir ju liksom + - 0, i värsta fall kan det till o med leda till en viktuppgång. Kom åxå ihåg att du utsätter kroppen för stress när du inte sover, inte heller bra för viktminskning, för att inte tala om allt annat negativt med stress. lycka till, kram!

2009-05-07 @ 14:46:59
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0