If I only could, make a deal with god...

Jag har precis tackat ja till något som ger mig en sinnessjuk ångest.
I sommar kommer jag att åka med min vän "Klara" till Marbella i Spanien. Vi åker ett stort sällskap, säkert 10 killar, och 9 tjejer. Samtliga av dessa tjejer pinnsmala! Snackar snitt på strl 24-25-26 i jeans. Och de flesta långa.

Så där ska vi alltså ligga och sola hela dagarna, vill säga vistas i BIKINI dygnet runt. bikini små korta kjolar och diverse skinnyplagg.

Vi åker i slutet på Juli. Hade mitt mål att gå ner 10 kg till augusti. Men nu är det såklart till resan. Jag är överlägset fetast av alla. Känner mig livrädd. Jag vägrar vara fet!

Problemet med min vän, liksom en annan tjej med blogg har, är att min vän är 24 i Jeans och pinnsmal. Ätstörningar sen 3 år tillbaka. Hon är en jättefin vän, förutom när det kommer till mat. hon vill vara smalast. Det kan hon gott få, men glöm att jag kommer vara "den söta tjejen med hull" .

En annan sak jag ska berätta för er. 2 månader sedan träffade jag en kille ett par gånger. Som bor här i stan, jobbar inom musikindustri. Vi träffades, allt var till synes bra. Sen helt plötsligt slutade han höra av sig. Vi hördes ett par gånger på msn.
han var trevlig och artig. Inte mer än så. Känslan av att jag lärt känna honom försvann. Vi var som två främlingar pratandes om vädret.

För en vecka sedan tog jag en cola light med en av hans tjejkompisar. Den här tjejen är som ett skvallerregister. Bokstavligen.
hon berättade att samtalet "oskyldigt" kommit in på mig, och honom.
"-Great girl, but I'm just into the skinnier girls"
Så sa han om mig. När jag hörde det gick luften ur mig och ett panikblandat avsky steg inom mig. Avsky av mig själv, och hur jag låtit det bli så här. Aldrig mer. A L D R I G mer säger jag bara.

Oavsett hur ont det gör, hur det skär genom själen, så ska jag nå mitt mål.  Det finns ingen väg tillbaka. Jag är bättre och starkare än det här. Känslan av att vara fräsch i en vit sommarklänning till brunbrända ben smakar bättre än all choklad i världen. Choklad blandad med salta ångesttårar.


Kommentarer
Postat av: DPYKM

herregud!

Hur kan han säga så?! Där kommer vi verkligen in på ämnet personer man inte ska ha att göra med! Spanien låter kul men inte med personer som får dig att må dåligt. Vi (jag) vill inte att du ska må så dåligt som du sa att du gjorde förr! Bättre att du börjar äta lite bättre och tränar på bra nivå. Dem andra kanske är smalare än dig men du kommer vara smal OCH fast i kroppen. Tänk dig själv, killarna kollar in dig och de andra skelett-tjejerna när ni springer på stranden. Vem väljer dem, en tjej som är skelettsmal men trots det så skvalpar låren eller dig som är smal och för varje steg så rör sig ingenting för allt är uppstramat av muskler?



Jag tar studenten första veckan i juni och vill gå ner så mycket som möjligt. Har aldrig försökt gå ner i vikt "på riktigt" på samma gång som jag tränat så vi får se hur det blir, kommer ju gå upp i muskelmassa men ändå bli smalare... Ska försöka ligga på 900-1500. Hoppas bara att jag klarar av det nu när stressen ligger på högsta nivån...



Går du hos någon psykolog eller dietist för att få mer balans mellan svälten, träningen och det "normala" tänkandet?

2009-05-09 @ 15:34:59
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: Nicole

Vilken jävla nolla, asså. När du når ditt mål kommer du förändras som fan asså, du kommer få ett självetroende gjort av sten .



Tro mig tänk på hans kommentar medans du tränar, försöker hålla dig borta från o.s.v.



Folk tror inte att du inte kan men du och alla som läser din blogg vet att du kan..

Stay strong gumman =) och skit i den där killen han kommer nog springa efter när du väl nått ditt mål.



2009-05-09 @ 18:26:10
URL: http://iibones.blogg.se/
Postat av: Martina,

Vet hur den känns! jag ska troligen till mallis i slutet av juli, jobbade där förra sommaren så har en massa kompisar som bor där. Men överväger nu om jag ens ska åka :s kommer bestämma mig en vecka innan, är jag för fet så åker jag inte! Vi kan kämpa ihop gumman! det går, bara man är envis, har styrka.



Och vilken jävla loser till kille, hur fan kan man säga så :s En sån kille borde ha stryk. Det bästa är ju o vända det till ilska o ha det i huvudet när du tränar, sånt gör en taggad.



keep up! ha en toppenkväll! :)



/M.

2009-05-10 @ 15:29:35
URL: http://tobeskinnybitch.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Tell me about it.. Jag har storlek 30 i jeans men det ska ändras! Säger precis som du, aldrig mer tjejen med hull..



Kram, Olivia!

2009-05-12 @ 20:15:54
URL: http://mindblowana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0