e r a s e & r e w i n d

Fy. Nu kom "baksmällan" från dagens hetsanfall. Trodde jag hade slutat med sånt. Det är så jävla äckligt när man ligger där med huvudet i toalettstolen. Och som vanligt är den enda tanken som ekar i huvudet på mig; Varför?

Jag orkar inte mer såhär. Maten styr mig. Kalorier styr mig. Jag gick upp av dessa tankar. Nu går jag ner av dessa tankar.

Jag vill bara vara nöjd. Ska det vara så in i helvete svårt?

Ska bli skönt att bli smal. Kan jag bara inte äta sunt och hälsosamt? Varför hetsar jag? Varför tar jag ut det över mat?
Varför ska mat vara så jäkla viktigt?

Har varit ute på PW. 40 min. Har redan gått 1 timma idag. Hoppas verkligen att jag fick upp allt. spydde ner tills magsyran kom. Och gick som sagt bara 5-10 minuter....

Imorgon är en ny dag och nya tag.

Hoppas allt är bra med er!


Kommentarer
Postat av: Jackie

Nejnej, har väl fuskat hela förra veckan, men den riktiga hetsen började i fredags och pågick hela helgen. Så 1kg på en veckas fusk varav tre dagar var hets..



Men det går bra nu, hoppas det går bättre för dig imorgon! Kram

2009-05-12 @ 22:37:46
URL: http://hemligheterna.webblogg.se/
Postat av: Olivia

Bloggsvar: Eller hur! Jag vill inte vara fin på mitt sätt, jag vill vara fin på ett smalt sätt!



Mitt fett sitter på mina lår, mina vader och min rumpa. Och under hakan! -ryser- >.< Ditt då?

2009-05-13 @ 09:00:37
URL: http://mindblowana.blogg.se/
Postat av: Olivia

Bloggsvar 2: Haha, missade att det var du som skrivit båda kommentarerna så jag svarar i lite konstig ordning.



Jag gillar att laga mycket mat om det är nyttig mat! Då kan jag få det att vara i några dagar och det är skönt.



Mitt första delmål är att komma under 60 kg och det vill jag ha inom en månad. Sen är det 50 kg eller 48 som gäller. Det är en bra vikt för min längd och jag kommer må bra med den vikten (har haft den innan)!



Vilka är dina? :)



Kram!

2009-05-13 @ 09:04:58
URL: http://mindblowana.blogg.se/
Postat av: Olivia

Bloggsvar: Tyvärr ger jag inte ut vad KP är här då alla kan läsa. Hittar du mig på något pro-ana forum får du gärna skicka iväg ett pm så svarar jag!



Jag känner mig som ett päron. xD Så jäkla baktung!



Nej, lite mindre. Just nu väger jag 63,7 kg så ungefär fyra kilo.



Hur mycket väger du nu? Hur lång är du?



Jag räknar inte, men ligger väl på runt 1000 - 1700 kcal om dagen. Låter som jättemycket men jämför man med vad jag åt för några månader sen (2500-3500 /dag) så är det ganska lite. När magsäcken krympt mer ska jag dra ner ännu mer men det tar tid när man hetsätit så jäkla mycket innan! :/

2009-05-13 @ 15:14:41
URL: http://mindblowana.blogg.se/
Postat av: emma

Fin blogg! :) <3

2009-05-13 @ 16:29:25
URL: http://emmabolmgren.blogg.se/
Postat av: Olivia

Bloggsvar: Jag tycker mylava.forumen är helt okej om man inte är så seriös med pro-ana grejen.



Sen finns det ju ett par riktigt seriösa, de är helt klart bäst.



Men då har du väl typ 23-24 i bmi? Det är inte så mycket! Men förstår att du vill gå ner, aldrig roligt att inte vara nöjd. :/



Ja absolut! Det är ju rekommenderat att man går ner 1-1,5 kg i veckan. :)



TACK!! Jag hoppas det. :D



Kram!

2009-05-13 @ 16:37:04
URL: http://mindblowana.blogg.se/
Postat av: DPYKM

Din förklaring är så exakt! "Hetsäta är som att ha djävulen på besök". Fy fan. Jag hetsar inte lika mycket som förr men när jag väl gör det så kan jag inte spy, är väl positivt och negativt beroende på hur man ser det...

Vet inte hur det funkar för dig eftersom du får så extrem ångest av onyttig mat men jag har börjat sätta upp några snälla regler för mig själv i stället för enbart strikta. Det funkar bättre. T.ex. om jag håller mig under 2000 per dag i snitt under en hel vecka så får jag äta 300 Kcal godsaker under veckan (dessa räknas självklart in). Och om jag äter <1200 under dagen så får 200 av dessa vara någon godsak (idag har jag legat på ~700 så åt en chokladpudding på 162 Kcal och äter soppa ikväll). Det funkar jättebra för mig eftersom jag hetsar om jag vet att det är förbjudet att äta t.ex. muffins. Men det funkar bara om jag enbart köper en bulle eller en chokladkaka, då finns det lixom inget mer när man ätit det.

Din kompis kanske menade det som en snäll gest att lämna allt gott hos dig men ack så fel det blir för oss :(



Du måste försöka hårdare på att inte spy, det förvärrar bara hetsen och skadar kroppen så mycket (allt det här vet du antagligen redan).

2009-05-13 @ 16:40:13
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: emma

ED?

2009-05-13 @ 17:00:06
URL: http://emmabolmgren.blogg.se/
Postat av: Alexis

Usch fy fan för hets! Jag har haft några riktigt dåliga veckor med för mycket hets och det är hemskt. Hur slutar man?



svar: jo hon lär ju ha problem för ingen går ju upp så mkt så fort och är nöjd med det. Måste vara hemskt när alla kommenterar ens vikt, men hon är ju en offentlig person så det får hon ju räkna med. Kram!

2009-05-13 @ 17:19:27
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0