Just another blog.

Så... Hej!

Här är jag. Ännu en blogg, ännu en tjej med matrelaterade problem.

Blev så otroligt tröstad när jag såg hur många de var som faktiskt höll ihop och stöttade varandra online.
Från början tänkte jag att inte ha en blogg själv.

Tiden den tar mest.

Men eftersom jag själv hela tiden kommer på mig själv med att läsa och kommentera andras bloggar, tänkte jag skriva en själv. Blir lättare att hålla kontakten så. Och jag kanske inte blir lika "anonym" när jag kommenterar på era bloggar.


Min resa genom detta hemska helvete. (ja, ätstörningar är skit. Jag önskar innerligt att jag vore en av de få som kan äta utan att ätnka på vad de stopppar i munnen, well I'm not)
Jag önskar ingen ätstörningar. Jag vet inte hur mycket tid jag har spenderat av mitt liv hatandes mig själv.

Men det är så livet är för mig Jag lever. Jag har detta i mitt liv och måste leva med det.

För 8 år sedan fastade jag för första gången. Jag sportade alltid väldigt mycket och ahde mer muskler än de andra tjejerna. Min kropp är även formad med stora höfter, och jag har alltid fått nedlåtande kommentarer om det. Som tonåring, sportande sådan, är man väldigt skör och känslig för vad folk - läs tränare, säger om ens kropp.
Så där drog det igång från extrem bantning till självsvält där jag grät som ett barn och spenderade tiden joggandes (springande för livet) i två timmar tills jag föll ihop på marken. Allt detta för att jag ätit tomat på min dagliga middagsknäckemacka.
Kort efter min smalaste period lades jag in på sjukhus. Och blev en s.k. tjock anorektiker med bulimiska tendenser.
Efter det hade jag några år där jag blev smalare, men de senaste två åren har jag hetsätit för mycket och ligger återigen på plus. faktiskt så äckligt tjock att jag mår illa.
Jag vill fortfarande äta något, det nyttiga samt magra proteiner. Annars blir ju hud och hår matta och livlösa! Vi måste lära oss att vårda oss själva när ni inte har alla stjärnstylister omkiring oss!

Jag är 177cm
lägsta vikt: 56
högsta vikt: skäms......men.. ca74? Vågade aldrig riktigt väga mig.

Vikt idag: 72

Målvikt: 62-63

8 JUNI - delmål1 -  67kg

1 JULI - Delmål 2 - 65 kg


Tror ni jag klarar delmål 1? Om jag äter runt 3000kj (750kcal)/ dag, samt PW 1,5h? eller ska jag äta mindre till och med innan första delmålet?

















Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo det vra olivolja, så det kanske inte är så farligt som jag trodde :)

Kul att du startat en blogg, ska börja följa den..så kan vi stötta varandra på vägen!

Jag tror absolut du klarar delmål 1 om du tränar varje dag och äter 750 kcal!

kram

2009-05-05 @ 22:08:34
URL: http://nuskajagbliskinny.blogg.se/
Postat av: Ne

Hej sötis! Vad kul med en ny blogg :) Vad lång du är, så fint! Jag är 172 men skulle absolut vilja vara längre! Alltså jag vill ju inte säga hur många kcal du "borde äta", men skulle jag vara dig skulle jag lägga mig på en nivå där jag klarar av både det sociala livet och studier/jobb och träning, men verkligen ligga på gränsen. Jag ska ju köra fasta imorgon och det sämsta med det är ju att kroppen ställer in sig på svält, men jag vill bli mindre nu och se resultat nu, och då får jag (tyvärr) köra på fasta.



Jag bor i Skåne, hahaa, vill inte skriva var i Skåne i kommentaren. Var bor du någonstans?



Kul med någon i ens egen ålder, känns som de flesta är yngre, hahaa!



Puss puss gumman <3 Tillsammans är vi starka och klarar allt! :D

2009-05-05 @ 22:36:32
URL: http://skinnyandfabulous.blogg.se/
Postat av: Ne

Ja, det är ju bättre att äta mer i början och sedan minska intaget i takt med att du går ner i vikt, låter väldigt vettigt :D



Hahaa, nää, skulle jag säga något till mina vänner om mina tankar skulle de tycka att jag var helt dum i huvudet, hahaa!



Men det känns så skönt att veta att man inte är ensam. Jag har ungefär 100 unika läsare om dagen, det är helt sjukt egentligen. Att det finns så många med liknande tankar.



Men det bästa är styrkan som andra ger en genom kommentarer, det gör mig verkligen jättepeppad! Sen vill man ju inte misslyckas inför andra,för jag skriver verkligen allt på bloggen, så det ger ännu mer pepp till att lyckas :)



Kram på dig sötis! Ska bli kul att följa din blogg! <3

2009-05-05 @ 23:59:19
URL: http://skinnyandfabulous.blogg.se/
Postat av: Ne

Hahaaa, näää, anorektiskt fetto - mer patetiskt än så blir det inte! NEVER AGAIN! <3 <3 <3 <3



Nu är det bara smalhet som gäller :D :D

2009-05-06 @ 00:01:12
URL: http://skinnyandfabulous.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej tjejen!

jag har också nyligen startat en matrelaterad blogg, ca en månad sen så trevligt att det finns några nya där ute ;)



Har samma problem som dig och är för tillfället inne i en period när jag har otroligt lätt för att hetsäta för o försöka dämpa min ångest o stress.

kanske kan vi pepa varandra.



keep up!

2009-05-06 @ 00:07:40
URL: http://tobeskinnybitch.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0