"jag äter såååå mycket skit"

Ännu en dag har gått! Skönt!

Idag bestod kosten av:

Stort Päron 60 kcal?
Ett ägg 100 kcal
50g ost (jag veeet) ca 150 kcal med den jag har.
ca 6 jordgubbar. 50 kcal
Räkor och wokade grönsaker ca 150 kcal

totalt: 510 kcal.



En rolig sak jag tänkte på, vi, vi som bloggar är starka! Vi vågar erkänna hur vi tänker, vi vågar prata med varandra.
Vi vågar blotta vår ångest och rädsla för mat, för siffror, måttband liksom våg.

Men tänk alla de skinnytjejer som bloggar offentligt. Modebloggarna, hur kommer det sig att alla kommer i ett par 24-25-26 jeans? Ja, nästan alla. Hur kommer det sig att de ständigt skriver om mat, fotar mat, och hur myyyycket de äter?
Det är ju ett typiskt symptom på ätstörningar. Alltså att gorma om hur ooootroligt mycket choklad man äter varje dag, hålla sig om sin 50cm - omkrets- mage och gestikulera hur fet man skulle vara, eller mätt man är.

Fy fan. Äckligt! När blev det trendigt? När blev det inne att vara osund? Jag tycker att de som erkänner att de tränar hårt som f* och helst hoppar över desserten, de ska ha en eloge för sin ärlighet!! Som Jessica Alba tex.

För vilket jäkla hyckleri. Och angående statistiken. Alla har olika ämnesomsättning, sant. Men att alla inom just en endaste kategori skulle ha den här otroliga ämnesomsättningen där man hellre dricker Coca Cola istället för Cola light? äter pizza och godis varje dag? Typ? Alla dessa otroliga tjejer hamna inom en och samma kategori, modebloggare?
Och är det ett sammanträffande, kopplat till samma modebloggare, att high fashion clothes ser bättre ut på skinny people än på en 38a? High fashion clothes som är så otroligt viktigt för att få till dagens outfit?

Detta är ett sant fenomen gott folk.


Supermodellen, och Leonardo di Caprios ex väljer Cola Light.



Doutzen kroes har lagt på sig. Vill säga är mänsklig! Och kommer kämpa för att gå ner.


Hips Don't lie.






Kommentarer
Postat av: Jackie

Jag har lärt mig att det bästa sättet att ljuga är att inte säga någonting alls, utan att ljuga genom handlingar. Mina vänner vet att mediciner inte brukar hindra mig från alkohol.. :P Men jag hoppas att min nuvarande plan fungerar! :) (den jag skrivit om i bloggen nyss)



Kram!

2009-05-16 @ 12:22:47
URL: http://hemligheterna.webblogg.se/
Postat av: Jackie

Det beror ju lite på varför kroppen värker :) Om det enbart är för att man är trött, alltså ren sömnbrist är ju sömn det bästa. Men om det är av träning och och andra faktorer, så brukar ipren och alvedon i kombination hindra mig från att vakna på natten :)

Kram!

2009-05-16 @ 13:16:26
URL: http://hemligheterna.webblogg.se/
Postat av: Olivia

Broccoligratäng:



Broccoli kokar jag lite innan, några minuter i kokande vatten, lägger i ett durkslag medan jag fixar resten.



Jag använder mig att "full fat cheese" eftersom jag käkar enligt lchf men du kan likagärna använda en magrare ost. Typ en - två dl riven ost, några deciliter grädde (eller minimjölk om du inte vill ha många kalorier), två ägg, blanda ihop.



Lägg broccolin i en form och häll blandningen över, salta, peppra och krydda med extra kryddor efter smak.



Att använda olika ostar gör att gratängen får olika smaker! Tex chevré, parmesan, mozzarella eller vanlig hushållsost är goda ostar att experimentera med!

2009-05-16 @ 18:16:26
URL: http://mindblowana.blogg.se/
Postat av: m

aa känns härligt! :D

typ åtta kg kvar till mitt mål :S

men jag kommer att lyckas! och du kommer också att nå dina mål! stay strong sötis

2009-05-16 @ 20:00:56
URL: http://herecomesthesummer.blogg.se/
Postat av: Nicole

OMG! JAG ÄR TYP så jävla förälskad i detta inlägg ! så jävla sant, jag tänkte exakt samma sak hur fan ska dessa jävla "elin kling, kenza alla dessa modebloggare påstå att dom är "naturligt smala" yeah kiss my ass, att dom är naturligt smala ja visst det finns folk som är naturligt smala men dom väger inte exakt samma vikt i hela sitt liv.

Håller med dig helt och hållet asså., Om dom hade varit "feta" skulle dom inte göra reklam för kläder, titta bara på kenza hon är ju med i varenda tidningen och gör reklam för bikini, klänningar skor ja allt men skulle hon skulle knappt få något jobb om hon inte var så skinnysmal som hon är.



Åh stackars doutzen man känner igen sig så, kämpar och kämpar.



Jag vet faktiskt inte hur jag gick up grejen var att jag inte åt mat och inte tränade satt bara och lata dum nog att tro att man inte ska träna., Sen såg jag bara hur jag gick up och up tills slut fick jag nog 3kg på 4 veckor . så jag började äta lunch och sånt jag är ju vegatarian så jag brukar, åt massa med grönsaker frukter och minskade på mitt kaffe latte= brukade dricka minst 10 såna hur mycke kcal blev det lixxom så jag bytte till vanligt kaffe och drack bara kaffe en gång om dagen nu dricker jag grönt te istället? sparar på kcal hahha jag bytte typ 80kcal ett kaffe latte mot grön te som är 2kcal.



OJ gud vad mycket hoppas du inte får ont i ögonen kram hahahaha.



2009-05-16 @ 22:07:16
URL: http://iibones.blogg.se/
Postat av: Martina,

Nedu, jag förstår inte hur alla dessa tjejer kan säga att dom äter precis vad dom vill och ändå ha kroppar som modeller (?)



Du vet inte hur mycket dina inlägg på min blogg värmer :) blir så taggad! VI SKA KLARA DET. Denna sommaren, och INTE nästa. Det är nu det gäller, man måste ta tag i sig själv, det är bara en själv som kan göra något åt det, ingen annan. Vackra smala ben till de där snygga korta shortsen! Det är långt kvar men jag vet att det går!



Hur har helgen varit? gått bra hoppas jag? :)



Kram söte du :)

2009-05-16 @ 23:20:24
URL: http://tobeskinnybitch.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jag har aldrig tänkt sådär förr,

men fan vad rätt du har!!

2009-05-17 @ 00:30:17
URL: http://thisismygetaway.blogg.se/
Postat av: Jenna

åhh shit vad bra inlägg!! och jag håller med Nicole Hur kan typ kenza vara så jävla smal fast hon säger att hon äter godis och chips och onyttigt typ varje dag?? hell no!

kram Jenna

2009-05-17 @ 01:36:54
URL: http://jennasmelody.webblogg.se/
Postat av: S

helt jävla rätt rakt igenom har du!

2009-05-18 @ 17:18:17
URL: http://nastylittlesecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0