Stop Crying Your Heart Out.

Ni är så fina! I love you! =) Vet att jag sagt det, men det tål att sägas igen. Tänk om jag inte hade er.

Igår blev det hets. Det var inte ens för cravings - utan för att jag mentalt varit helt förstörd. Att mina egna krav på mig själv gällande skola och arbete är för höga. Detta kombinerat med att jag står still i vikt trots att jag kämpar blev att jag hetsade.
Tänkte inte skriva om det här. Men vi delar ju allt gällande vikt och kalorier.
Men...
When you fall, you get back up.

Min hets drog igång redan på lunchen då jag åt en vitbrödsbaguette toast.
Sen blev det 100g Toblerone, 90g sega nallebjörnar, och en portion caramellglass. FETA JÄVLA ÄCKEL.

Jag har lovat mig själv att sluta spy. Jag spydde inte. För då får jag självmordstankar ibland. Just precis efter att jag spytt.
Så jag tar straffet. Men jag ska klara det. Jag S K A.

Idag är det 800 kcal. Men jag vet inte. Jag förstörde ju min 2-4-6-8 igår bara för mitt depressionsanfall.
Funderar på att bara köra rakt av på ca 700-750 tills skolan är slut?
Det värsta med 2-4-6-8 är att alltid räkna kalorier, tar sån tid. Jag räknar alltid, men nu räknar jag exakt! På milligramet!!

Dagens mat landar på 750 kcal. 2h PW. 200 situps. 20 sidlyft. 60 rumplyft. Straffextra för gårdagen.


När man räknar på kroppens kalorier... Det där med in- och uttag. Säg att jag äter 500kcal / dag. tränar bort 300kcal. Har jag bara då ett intag på 200 kcal? Och sen tillkommer kroppens funtioner såklart?



Hur räknar ni?











Kommentarer
Postat av: Jackie

Oj, jag har inget bra svar på det! De får välmagen att arbeta antar jag, jag behöver "bulkmedel" som det så fint heter,för jag dricker oanständigt mycket te, som är förstoppande.. Men riktigt laxerande är de nog inte. :) Rensar hur somhelst!

2009-05-21 @ 21:50:55
URL: http://hemligheterna.webblogg.se/
Postat av: Jackie

Ja, te har den effekten. Speciellt svart och rött te. :) Det är svårt att säga varför du binder vätska! Kan bero på teet, kan bero på salthalten i vad du äter, kan bero på kolhydrater. Allt det binder vätska. :)

Kramar!

2009-05-22 @ 00:04:58
URL: http://hemligheterna.webblogg.se/
Postat av: skinny love

tack:) jodå, det börjar bli lite mera ben lite här och var, så jag tror det går ganska bra:) själv då?:) stay strong !

2009-05-22 @ 00:59:08
URL: http://skinnylove.webblogg.se/
Postat av: Martina,

Ja klart jag fixat bild ;) Jag vet inte riktigt vad det är som har gått så galet med dom, kanske har dom tagit i för mkt? :s hoppas verkligen inte att jag kommer att se ut sådär :p

Känner verkligen igen mig ang. din hets, jag har lättast för att hetsa när jag känner att allting står still, man vill så mkt men inget går, eller när jag bara får breakdown. Men det är en ny dag imorgon gumman, ta nya tag d kommer att klara det, de vet jag!



Puss söte! :)

2009-05-22 @ 01:07:19
URL: http://tobeskinnybitch.blogspot.com/
Postat av: Milo

yes darling, så brukar jag räkna iaf 500 kcal-300 kcal= 200 kcal,och för att gå ner så måste din energiförbrukning ligga under den intagna energin...hoppas det var till någon hjälp



Stay strong, alla har vi dåliga dagar

2009-05-22 @ 07:13:51
URL: http://houseofmilo.blogg.se/
Postat av: Ebba

Det sjuka är ju att kroppens "kaloriugn" inte funkar när man har äs! Jag menar, skulle min förbränning vara på 1900 kalorier per dag som "den borde" (utan att räknat in motionen ens..!) skulle jag vara skinn och ben idag.. Men istälelt står jag i princip helt stilla!! Det är ju för att detta med att fasta/hetsäta fuckar upp systemet totalt!



Och det är därför jag har så svårt för att verkligen ta tag i att börja äta riktig mat fastän jag lyckats låta bli att HÄ/kräkas nu. För att äta vanlig mat ca 1200 kalorier om dagen kommer ju göra att jag går UPP, för att sedan stabiliseras och börja gå ned i vikt (om ett par månader...). Så istället pinar jag mig med att äta mina 500 kalorier om dagen, råkar överäta emellanåt (men lyckas att ej HÄ och kräkas nu!!) och i princip står stilla på vågen FASTÄN någon annan med min diet skulle rasa i vikt... :/



Irriterande som fan... Inte konstigt att man emellanåt ramlar dit då!



Men mitt bästa tips till dig är att fortsätta som du gör och verkliten STÅ EMOT begäret att få kräkas efter att du HÄ/överätit - för snart kommer lusten att HÄ försvinna när du vet att du inte "får" kräkas efteråt. Eller ja, så var det iaf för mig, något annat råd kan jag inte ge dig! Lycka till gumman, så fort du blir av med det komemr du märka hur mkt bättre man mår!! Trots att jag fortfarande känner mig fet/ful/äcklig dagligen så är jag inte alls lika deep in the shit som jag var då jag kräktes, nu är inte ångesten som en varm blöt filt som trycker ned mig dygnet runt, utan kommer bara när jag tex speglar mig, ser någon snygg tjej på tv/stan eller sitter brevid någon som är mkt smalare.. Kanske låter mkt för någon frisk - men i jämförelse med hur det var förr är det ju ett enormt framsteg! Så snälla, kämpa på nu!! Hör gärna av dig om du undrar ngt!

2009-05-22 @ 08:27:50
URL: http://thelittlethings.blogg.se/
Postat av: Alexis

Ja det är bara att fortsätta kämpa och aldrig ge upp, men fan vad hets suger jag hatar det verkligen.



svar: tack så mkt! Mår lite bättre nu, men halsen är så tjock så jag kan inte äta idag heller så det känns ju rätt positivt!

2009-05-22 @ 09:13:59
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/
Postat av: Jenna

jag räknar precis som du sa, om jag ätit för 500 och sen tränar så säger jag att mitt intag är 200.. visst, massa kcal går bort när du går, tänker eller till och med sitter men vem orkar räkna sånt!



sv:först tränade jag på crosstrainer tills det stod 250 kcal och sen körde jag på gym i typ 20 min, alltså styrka.

Hur brukar du träna? Gör du styrka hemma ?



Kram<3

2009-05-22 @ 10:49:17
URL: http://jennasmelody.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0