Sunday blues.

Har haft en underbar dag idag!

Frukost blev jordgubbar och färskpressad grapejuice på en takterass till ett hotell i stan! Mycket folk.
Även om jag inte känner mig speciellt snygg, smal, så blir man väldigt peppad av att se alla bruna pinnsmala ben.
Den som väntar på något gott säger de.... Och något gott menas inte i matväg. Life is now. Så det är lika bra att bli smal nu och för alltid. Istället för att tänka "jag är bra som jag är".

Klart man är bra som man är! Det är inte det jag menar, utan att är man inte nöjd med något så ska man lägga manken till och ändra det. Istället för att alltid känna sig obekväm eller avundsjuk. Talar utifrån egna erfarenheter.
Sen hoppas jag att alla ni underbara inte äventyrar er hälsa. Hälsa är det bästa man har!
Men visst kan man vara smal OCH hälsosam. Visst kan man utse en dag i veckan då man unnar sig 2 kulor glass, eller sorbet, samt en middag med kolhydrater OCH proteiner.

När man läser vad de flesta internetbaserade sidor föreskriver som nyttigt att stoppa i sig under en dag, kalorimässigt,
kan jag inte låta bli att höja på ögonbrynen! 2000 kcal  för en normalt aktiv kvinna. Är de galna?
Jag vill berätta att det var precis så jag blev fet. Efter att jag blev sjuk, när jag var som smalast, fick jag en dietplan att följa.
Runt 2000 kcal. Såklart blev jag fet.

Min kalorigräns för när jag vill hålla en låg vikt ligger på 1000 - 1500 kcal. 1000 om jag låt säga promenerar 1 timma om dagen. 1500 klarar jag av utan att gå upp om jag rör på mig en del. Inget extremt, men inte soffsittande heller!

Idag ligger jag i enighet med gårdagens planering på ca 400kcal kanske liiite mer, typ 450.
Har gått en timma, och ska gå ungefär en timma senare ikväll.

Jag funderar på en Master Cleanse aka Lemonade diet. Känner att jag har mycket skit i kroppen.
10 dagar minst säger de. Jag har en del att göra i skolan, tror ni att det är en bra idé?







Kommentarer
Postat av: Ne

Jag vet, till och med drygt 2000 kcal, inte ens när jag hetsar kommer jag upp i det antalet, helt sjukt!



Verkar som du haft en bra dag och att allt går bra, skönt :) Du är duktig du!



Kraaam!

2009-05-10 @ 21:39:09
URL: http://skinnyandfabulous.blogg.se/
Postat av: Martina,

Aldrig hört om "alli"? vart finns det att beställa? jag kör mest på efedrin när jag tränar mycket för jag tycker det är det enda som hjälpt mig att hålla energin uppe, allting annat har bara varit en besvikelse.



Innan mallis skulle jag vilja gå ner 10kg, det är ju ca 10 veckor kvar så det borde jag väl klara... Hur många kg är det du vill/ska gå ner innan isåf, så du kommer i strk 27?



Jaa, o det är precis vad han kommer göra! jag brukar också tänka så, hade en kille som inte ringde tillbaka för ngn månad sen, tänker det att om jag går ner o blir snygg så ska han allt få se, då kommer han ångra sig!



nujävlar, sommaren är snart här :)

Keep up darling! Krams!

2009-05-10 @ 21:55:53
URL: http://tobeskinnybitch.blogspot.com/
Postat av: DPYKM

Klarar inte av psykologer som man inte kommer någonvart med. Speciellt vissa som beter sig som att så fort du tycker om dig själv så försvinner all världens sorger.



Jordgubbar är så gott! Ska köpa det imorgon tillsammans med mango, ananas och banan och göra en lyxig (men dyr och icke-miljövänlig..) fruktsallad.

Förresten så hände det sjukaste mig idag. Fick värsta cravingsen efter choklad-dietbars och äpplen, haha bästa cravingsen.



Hoppas du haft en bra helg till slut, det här klarar vi LÄTT! <3

2009-05-10 @ 22:12:45
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv: Förstår inte riktigt vilken bild du menar? :)

2009-05-10 @ 22:27:28
URL: http://peerfeektion.devote.se
Postat av: Martina,

Jag kollade upp alli, det verkar ju bra men tror du att det funkar? hur mycket mat tror du man måste äta tillsammans med tabletterna? hittade inget om det.



Har du mycket skola just nu? jag tror säkert att man orkar men det kan ju bli lite jobbigt att träna, så bästa är nog att bara köra PW då. Jag skulle också vilja köra någon liknande diet som är väldigt kalorisnål för att rensa men får ta det nästa vecka för denna veckan har jag så mycket jobb, ska servera så kanske inte så smart att springa runt där utan någon energi alls i kroppen :P



Jag tror verkligen du klarar 7kg! du har ju fortfarande tid ;) ja, vi får peppa varandra!



Kram darling!

2009-05-10 @ 22:41:20
URL: http://tobeskinnybitch.blogspot.com/
Postat av: Sara

Tack så mycket! <3

Jag startade runt 1 vecka innan första bilden togs och vägde då faktist 63 kg (!!!) så de första 4 kg gick jag ner på runt 1 vecka. Sedan gick jag ner 5 kg till på 1 månad, så det gick väldigt snabbt i början. Låter kanske lite otroligt såhär i efterhand, men jag hade iof gått upp några extrakilon veckorna innan, så därför var inte riktigt startvikten 63, eller hur man nu ska se det.



De första veckorna åt jag rätt så lite och tränade rätt mycket. (Går på konståkning och hade då 2 timmarspass/ 5 ggr i veckan plus promenader på kvällarna)Tror en dag bestod av typ kaffe till frukost, äpple och något mer till lunch och sedan kaffe och något litet till middag.

Skulle inte direkt rekommendera det för jag hetsade typ även varje helg och mådde känslomässigt inte sådär superbra. Försöker hitta en balans nu, och visst det går inte lika snabbt att gå ner nu som då, men jag vill ju samtidigt att det ska vara en långvarig och hälsosam "livsstil". Är ju snart där, och då vill jag kunna äta med samvete.



Hoppas du får en superbra vecka nu och tack för ditt söta avtryck <3<3<3 Kram

2009-05-10 @ 23:01:30
URL: http://nocupcakeshere.blogg.se/
Postat av: m

svar: jaaa hennes kropp skulle man inte tacka nej till! kämpa på sötis <3

2009-05-11 @ 06:46:49
URL: http://herecomesthesummer.blogg.se/
Postat av: thinspo

Ja, det är ju helt skjukt om de verkligen äter allting som de säger... Jag menar, hur kan ALLA storbloggare ha sådan bra ämnesomsättning? Nej du, det tror jag verkligen inte på.



Jag är 170 cm lång. Skulle göra vad som helst för att få växa några cm till!

2009-05-11 @ 13:33:30
URL: http://themana.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv: Aha, haha :D

Jag vet faktiskt inte, tycker också hon gick ner lite lite för att gått på sådan strikt diet. Men men, hon är snygg ändå ^^ haha :D



Kram

2009-05-11 @ 17:05:26
URL: http://peerfeektion.devote.se
Postat av: thinspo

Ja vet du, att det tror jag du gör. Det kommer nog vara värst på dag 3 men så får man ju mer energi igen! Och tänk på att det är bara 5 dagar som du går i skolan, sen blir det ju två dagar helg! Och så har du bara 3 dagar kvar sen, så det tror jag absolut att du klarar av.



Ja, jag förstår inte heller, de tar säkert bara en massa kort, men det betyder ju automatiskt inte att de faktiskt ä t e r det sen.



Jo, det duger och så är det ju inte så mycket jag kan göra åt heller, haha! Hur lång är du?

2009-05-11 @ 17:06:32
URL: http://themana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0