The Devil and I.

Vilken underbar dag jag har haft idag. Gassande sol, vind och cola light på en tak servering med pool i stan! Så underbart, ingen badade, och såklart inte jag heller, hade lätt sommarklännin på mig, men lång tillräckligt för att dölja lårfettet.

Idag njöt jag av livet. Det var längesen.

På ett sätt vill jag inte hata mig själv. Jag orkar inte. Jag vill äta frukt och grönsaker utan att räkna kalorier på dem.
Jag vill inte behöve spy om någon tvingar i mig en glass. Jag vill kunna ta det med ro.
Men kommer den dagen någonsin?

Jag tror aldrig att jag kommer att kunna äta pasta, vitt ris eller potatis regelbundet i min kost. Aldrig.
Jag hatar mättnadskänslan. Men jag vill kunna äta nyttiga saker utan att djävulen på min axel kopplar stryptag om mig, och viskar i mitt öra att det är dags att ursäkta sig från bordet. - För att trycka fingrarna i halsen.

Jag vill:

Gå ner i vikt från min hetsätarvikt.

Inte leva med att kalorierna kontrollerar mitt liv.

Inte hata mig själv och vilja gråta när jag ser min spegelbild eller provar kläder.

Slippa spy de gånger jag under vissa omständigheter måste äta en bulle, glass eller mer av en middag.

Kunna äta frukt och grönsaker utan att räkna kalorier.

Inte ständigt känna tvångstankat om motion, samt om jag går ner idag.

Inte se en dag vikten står still som ett misslyckande.

Jag vill vara lycklig.

Jag vill aldrig hetsäta igen.


Kan jag bara inte få detta? Kan jag sluta kastas mellan övervikt pga hets, eller undervikt pga svält?
Kan jag inte bara få vara normal och ha alla dagar som idag?







Kommentarer
Postat av: skinny love

har länkat dig:) hoppas det är okej:) stay strong!

2009-05-24 @ 19:36:56
URL: http://skinnylove.webblogg.se/
Postat av: cupcake

fin lista <3 den e typ som min! NEJTACK TILL HETS! <3

2009-05-24 @ 20:02:49
URL: http://kcalkcal.blogg.se/
Postat av: Blair

Nej, jag är inte tjejen som ringer och bönar och ber. Jag tar det lite som det kommer. Visst han betyder väldigt mycket för mig, annars skulle jag ju inte vara med honom. MEN det är viktigare för mig att ha självrespekt än att ha honom hos mig. Och jag skulle aldirg kunna respektera mig själv om jag blev en sån där tjej som bönar och ber...



Vad roligt att läsa att du haft en bra dag! :D

xoxo!

2009-05-24 @ 20:04:26
URL: http://iamblairwaldorf.blogg.se/
Postat av: Milo

Jag förstår precis vilken sits du är i, för 1 år sen brukade jag spy upp ALLTING jag åt, hade världens största ångest och mardrömmar om hur jag blev fetare och fetare för varje dag, men sen en dag fick jag största krampen vid hjärtat typ och trodde jag skulle dö. Sen tänkte jag det är ju ingen hemma heller om jag nu fick hjärtattack, ramlade och dog. Från den dagen har jag inte spytt mer. Jag mår mycket bättre idag och har lärt mig att kontrollera mig till den graden då jag inte äter onyttigheter, det är svårt man du kommer lära dig att behärska dig. Istället fastar jag på frukt...

2009-05-24 @ 21:18:18
URL: http://houseofmilo.com
Postat av: Alexis

Vad underbart med sånt härligt väder! Synd att man måste skämmas för att visa sig i bikini bara. Har redan gjort det iofs i år och det var verkligen hemskt...



svar: Natalia är typ vackrast i världen!

2009-05-25 @ 15:32:59
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/
Postat av: ninji

jag känner igen mig så mycket i det du skriver! allt det där har varit precis lika ångestladdat för mig och mina mål liknar dina väldigt mycket. jag kommer att fortsätta följa din blogg. :) take care!

2009-06-02 @ 22:39:55
URL: http://smallparts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0